28.3.2010

Voi yhen tähen... osa 2

Hommat jatkui torstaina. Ohjelmassa oli vänkärinpuolen etulokasuojan ruoste kohdan korjaaminen. Tämä oli meikäläisen huonon muistin vuoksi jäänyt korjaamatta ennen tätä viikkoa. Joka tapauksessa siellä oli ruostetta. Nämä kohdat leikattiin pois. Tein sopivat pellit ruostuneiden tilalle. Kalle sitten sulatteli ne paikalleen Sampan kanssa.

Lisäksi jossakin välissä Sampan kanssa soviteltiin etuspoileri etuhiekkapeltiin. Aikamme sitä siinä pyöriteltiin ja nysvättiin kohilleen ja loppuen lopuksi se istui paikalleen erittäin hyvin. Yhdet lisäreiät kuitenkin porattiin, näillä varmistettiin ettei rakoja jäisi.

Tämän jälkeen Samppa alkoi kittaamaan konehuonetta ja hiomisenkin hän sille suoritti. Kalle oli alkanut pohjan mattaamiseen. Samalla itse hinkkasin etulokasuojia puhtaiksi. Lähinnä sellaiset kohdat joihin en hiekkapuhaltajalla ollut päässyt. Lisäksi hiekkapuhalletut kohdat käytiin myös lävitse. Näin varmistettiin, että maali varmasti tarttuu peltiin eikä mahdollisesti pellissä olevaan hiekkaan.

Samppakin oli siirtynyt jo pohjan mattaamiseen kun itse vapauduin lokasuojien kimpusta ja siirryin pohjan mattaamiseen. Eli hiomavillalla hinkattiin koko pohja mataksi. Näin varmistettaan, että helma/kiveniskumassa tarttuu pohjan lujaan. Voipahan sitten hiekkateitäkin pöllyytellä menemään suurempia murehtimatta.


26.3.2010 - Matattu Chargerin pohja kuva 1...

26.3.2010 - Matattu Chargerin pohja kuva 2...

26.3.2010 - Matattu Chargerin pohja kuva 3...


Perjantaina aloitettiin saumaus hommat. Tämä homma jäi vielä kesken, mutta aloitettu se kuitenkin on. Saumaukseen käytettiin jotain 3M saumamassaa. Pitänee ottaa kuva purkista kun muistaa.

Samalla aloittiin valmistelemaan etulokasuojia ja hiekkapeltejä maalaukseen. Teipattiin ne ja sitten siirryttiin rasvanpoistoon. Hiekkapellit kerkesin perjantain aikana puhdistaa.


Lauantaina jatkettiin ja puhdistin lokasuojat mahdollisista rasvoista jonka jälkeen siirryttiin maalaamiseen. Minä sekoittelin maalit ja Kalle ruiskutti ne pelteihin. Kertaalleen itsekin ruiskuun tartuin ja etuhiekkapeltiin maalia ruiskutin. Ei ole tämäkään homma lähellekään niin helppoa miltä se näyttää, maalittomia kohtia jäi ja osassa kohtia oli maalia todella ohuesti. Onneksi Kalle hoiti homman loppuun. Näihinkin pistettiin pohjille kaksi kierrosta epoksia ja pintaan kaksi kierrosta puolikiiltävää mustaa akryylimaalia. Ei pitäis ruosteen ihan heti tulla pintaan. =)


28.3.2010 - Toinen etulokasuojista maalattuna...

28.3.2010 - Hattuhylly maalattuna, lähinnä nuiden kaiutin reikien vuoksi otin tuon kuvan...

Kamera ei tullut joka päivä mukaan. Lisäksi uskon, että jotain on jäänyt kertomatta, mutta loppu viikosta kannu alkoi olla jo aavistuksen sekaisin, joten ehkä se on ymmärrettävää.


Viikko oli kerrassaan loistava, vielä kerran kiitokset Kallelle ja Sampalle! Paljon saatiin aikaiseksi, tästä on hyvä jatkaa! Harvoin on hiihtoloma mennyt näin nopeasti... ja kylläpä tuntuukin levänneeltä... =)


Lähitulevaisuuden suunnitelmistakin voisin hieman kertoa. Eli seuraavaksi suunnitelmissa on toimittaa ovet, takaluukku ja konepelti soodapuhallukseen. Lisäksi perä olisi tarkoitus kasata. Sekä suorittaa korin saumaaminen loppuun, niin ulkoa kuin sisältäkin. Tämän jälkeen myös ruiskuttaa kiveniskumassa pohjaan ja tämän päälle maali. Ja jossain vaiheessa myös ovet sisäpuolelta maalata epoksilla ja akryylimaalilla.

Tämän jälkeen olen erittäin tyytyväinen. Se tarkoittanee sitä, että voisi alkaa harkita Chargerin saattamista renkaiden varaan. Mutta siitä enemmän sitten kun ollaan siinä pisteessä... =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti