15.8.2010

Tankki ja apurunko paikalleen....

Taka-akselikin koki pieniä muutoksia. Takajarruputkille tein sopivat palaset. Sitten sovittelin putket ja letkut ja totesin, että hyvä. Kalle sitten sulatteli ne akseliin kiinni. Tästä en muistanut kuvaa ottaa, mutta kyllä niiden pitäisi siinä kiinni pysyä... =)

Tästä se pikkuhiljaa alkaa, kovasti odotettu kasaaminen. Eli jo aikaisemmin olen salaa muutamia osia pistänyt paikalle, muunmuassa kaasupolkimen mekanismin ja takajousien kiinnitys raudat. En kyllä tiedä olenko blogissa maininnut asiasta. Joka tapauksessa vanhasta mutterista mureni yksi prikka, joten turha enään yrittää matching numbers Chargeria tästä tehdä. ;-)


15.8.2010 – Kaasupoljin...


15.8.2010 – Takajousen ripustus...


Niin ja viisailta tuli vinkkejä miten saa kotelosuoja-ainetta ahtaimpiin väleihin ja vinkistä viisastuneena näin tein. Mielestäni tämä oli nopea, helppo ja siisti tapa pistää ainetta hankaliin paikkoihin. =)


15.8.2010 – Dinitrol ja ruisku...


Tänään kuitenkin menin astetta pitemmälle ja liimailin kumimattoa benstankin kiinnitys pantoihin. Kun kumit oli liimattu pistin tankin paikalleen. Hyvin homma onnistui. Vähän kyllä pannoissa oleva kumi meni kurttuun ja liukui hieman toiseen laitaan. Mutta mielestäni sain roippeet paikalleen riittävän hyvin. Jämäkästi se kyllä siihen istui. Aluksi tosiaan hioin maalin mataksi, jonka jälkeen leivitin 3M:n liimaa ja sen jälkeen 3mm paksuiset kumisuikaleet. Autonpohjaan tuleviin tein jopa halkiot jotta vedenpoisto reiät ei mennyt tukkoon. Mene ja tiedä oliko tarpeen, mutta näin tällä kertaa. Tässä muutama kuva operaatiosta.


15.8.2010 – Mataksi hivastu pinta ja 3M liimatuubi...


15.8.2010 – Liima levitetty...


15.8.2010 – Kumiläpyskä paikallaan...


15.8.2010 – Bensatankki paikallaan...


Tämän jälkeen päätin pistää apurungon paikalleen. Tälläisenä kukkakeppinä totesin, että soitetaampa vähän voimaa paikalle, ettei kolhita ja naarmuteta maalipintoja. Jari tulikin auttamaan. Pultit, holkit ja puslat lipsahteli voiteen (Linkki lopussa) kanssa muutaman kokeilun jälkeen hyvin paikalleen, vähän tiukkaahan se teki kun ensinmäistä kertaa apurunkoa asentelin. Tämän jälkeen väännettiin pultit momenttiin ja todettiin, että se on siinä. Kiitokset Jarille apukäsistä. Puslat tuntui erittäin laadukkailta ja jämäköiltä (Linkki lopussa). Lopuksi vielä muutama kuva apurungosta.


15.8.2010 – Apurunko paikallaan...


15.8.2010 – Close-Up puslasta...


Kun päivä oli hyvin sujunut ja Pepe oli tuonut työkalut venttiilijousien vaihtoon, päätettiin siirtyä moottorin kimppuun. Valitettavasti kohdattiin ylitsepääsemättömiä esteitä (eli olisi pitänyt lähtä hakemaan minun unohtamia tavaroita), kun ei työkalua saatu kiinnitettyä. Samalla kyllä huomattiin kellon olevan jo aikalailla paljon ja todettin, että jatketaan hommaa joskus toiste kun kaikki hilppeet on mukana.

Hyvä oli päivä joka tapauksessa. Seuraavaksi on ohjelmassa vaihtaa ne venttiilijouset ja pistää paikalleen tukivarret ja muut etupään hilppeet. =)

Loppuun vielä käytännöllisiä linkkejä pusliin liittyen:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti