2.7.2010

Lohko maalattu...

Nyt ei ole kerennyt edes blogia päivitellä, sen verran paljon on kiirettä pitänyt. Pienillä nytkähdyksillä eteenpäin hommat kuitenkin aina menee. Toivon mukaan väliin tulee niitä isompiakin nytkähdyksiä.

Joka tapauksessa jo pari viikkoa sitten saatiin lohko puhdistettua, suojattua ja maalattua Sampan kanssa. Puhdistaminen oli varsin helppoa kun lohko oli soodapuhallettu jo etukäteen. Puhaltaa paineilmalla enimmät soodat pois ja sen jälkeen puhdistettiin rasvanpoisto aineella lohko mahdollisimman hyvin.

Tämän jälkeen Samppa alkoi vaihtamaan vanhat breeze plugit uusiin messinkisiin. Ihan hyvä oli ne vaihtaa, vanhoista kaksi oli jo melkolailla hapraita. Itse aloin teippiä pukkaamaan lohkoon. Valehtelematta puhdistamiseen, teippaamiseen sun muuhun kyllä kului runsaasti aikaa. Toivon mukaan tämä palkitaan sillä, että maali myös pysyisi lohkossa kiinni.


20.6.2010 - Lohkon päiväys...


20.6.2010 - Lohkonnumero...


Samppa maalasi pohjille yhden ohuen kerroksen POR15 SELF ETCHING PRIMER, tämän annettiin kuivua noin 35 minuuttia. Tämän jälkeen pistettiin kaksi kerrosta POR15 ENGINE ENAMEL - Chrysler Hemi Orange. Jälleen kerran näkyi maalin suuri vaikutus. Välittömästi lohko näytti paljon valmiimmalta kuin ennen maalausta. Silmä kovana vieressä seurasin, ettei Samppa tekisi kovin pahoja virheitä. Ihme ja kumma, virheitä ei tullut. Missähän se on oppinut... =)

Seuraavaksi kuvia maalatusta lohkosta. Kuvissa ei ole vielä poistettu mitään teippejä.


21.6.2010 - Lohko maalattu kuva 1...


21.6.2010 - Lohko maalattu kuva 2...


Päällikkö Tomppa myös totesi, että bensatankin modifikaatioissa oltiin menossa metsään. Käsky kävi, että bensatankkiin tuli tehdä matolaatikko. Joten seuraavana iltana, viivottimen, paperin, kynän ja saksien avulla sopivan laatikon muokkasin. Myöhemmin, kyllä Jari kävi sanomassa, että ei toimi ja sen jälkeen se muokattiin muotoon, että toimii varmasti. =)

Tämän jälkeen Kallen kanssa tigattiin laatikko hollille. Tämän jälkeen Kalle sulatteli sen kasaan. Lopuksi vielä laatikko sulatettiin kiinni bensatankkiin. Valmiista tankista tosin, en ole vielä kerennyt ottaa kuvaa. Hieno siitä joka tapauksessa tuli!


20.6.2010 - Matolaatiikko vaiheessa...


Niin ja jarruputket on nyt paikallaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti