17.6.2010

Jäähdytyskenno osa 1 ja muuta sekalaista...

Jahas, taas on värkätty, mietitty, tuskailtu, tilailtu ja pähkäilty vähän sitä sun tätä Chargeriin liittyen. Kasaaminen lähestyy pikkuhiljaa, mutta paljon tuntuu olevan kaikkea tekemättä.

Tällä viikolla kuitenkin hommat on taas mukavasti nytkähdellyt eteenpäin. Puuttuvia osia on tulossa, pultteja on mustapassivoinnissa ja maaleja on tullut tilattua. Maalit olikin jo heti seuraavana päivänä Kemissä. Nyt tilasin POR15 ja Eastwood merkkisiä maaleja. Mobitivesta maalit tilasin, nettisivut löytyy http://www.mobitive.com/ osoitteesta. Sieltä myös sai esimerkillistä asiakaspalvelua maalien lisäksi.

Joka tapauksessa seuraavanlaisia maaleja nyt olisi suljattavaksi:

POR METAL MASK maalilla on tarkoitus maalata bensatankki, vääntösauvat, lehtijouset, ohjaussimpukka ja muita pikkuosia.

POR ENGINE ENAMEL maalilla on tarkoitus maalata moottori.

EASTWOOD RADIATOR BLACK SATIN maalilla on tarkoitus maalata jäähdytyskennot.

EASTWOOD ALUMA BLAST maalilla on tarkoitus maalata vaihdelaatikko, vesipumppu, imusarja ja muita alumiinisia osia.

EASTWOOD SATIN BLACK HIGH TEMP maalilla on tarkoitus maalata pakoputket.

Mutta maalaamisesta ja maaleista enemmän tarinaa kun maalaukset on saatu suoritettua tai aloitettua ainakin.


Aina kun on ollut joutilasta aikaa, olen kumppanin kanssa oikonut vanhasta jäähdytyskennosta lameleita. Sellaiset pikakahviin tarkoitetut pienet "jäätelötikut" on osottautunut parhaiksi työkaluiksi. Ei muuta kuin aina lameli kerrallaan oikoa. Eihän tuosta uuttaa saa, mutta kyllä se on huomattavasti parantunut. Ennen urakan aloittamista kenno vielä soodapuhallettiin, jotta varmasti kaikki läjään menneet lamelit näkyi. =)

Tässäpä pari kuvaa siitä, missä vaiheessa kenno on nyt. Hyvältä se on minun silmiin näyttää. Ei kyllä kuvista paljoa erota...


17.6.2010 - Kenno edestä...


17.6.2010 - Kenno takaa...


17.6.2010 - Lähikuva oiotusta kohdasta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti