30.9.2007

Syyskuista ajelua...

Kun laatikko oli saatu takas paikoilleen alkoi jälleen ankara ajaminen. Loppu syksy meni ajellessa.

Laatikko remontin jälkeen moottorista alkoi kuulua nakutusta. Tätä syytä on yritetty selvittää, mutta täyttä varmuutta asiasta ei ole. Suurin epäilys on, että yksi nostajista jotenkin takkuaa.

Pitihän se jo ihan urheilun vuoksi käyttää venttiilikoneiston koppaa poissa. Alta löytyy kuva mitä sieltä löytyi.

23.8.2007 - Nakutusta etsimässä...
Syksyn aikana myös ilmeni pientä vuotoa vänkärin puolen takajarrussa, tämä vika pitää myös korjata talven aikana.

Tänään sitten ajoin Chargerin talliin talviunille, odottamaan seuraavaa kesää.

Talven suunnitelmissa olisi maalaus. Muuta ihmeempää korjattavaa en ole keksinyt. Aina tietysti löytyy pisteosia jotka voisi vaihtaa, näitä olenkin toisinaan eBay:stä ja vauhtikaupoista katsellut.

24.8.2007

Cruising & Rocking - 2007!

Ainoa tapahtuma johon pystyin osallistumaan oli Tornio Classic Car Clubin järjestämä Cruising & Rocking 2007. Samalla tämä oli ensinmäinen jenkkiauto tapahtuma johon osallistuin omalla autolla, joten kai siltäkin osin jonkin sortin neitsyys on nyt mennyttä.

Mukavasti aika juoksi. Hyviä vinkkejä, kysymyksiä ja palautetta Chargerista tuli. Tiedot vain Chargerista oli rajatut, kun kaikkeen en ollut ehtinyt vielä perehtyä. Samalla kyllä ystävälliset ihmiset valaisivat minua kertomalla faktoja Chargerin tekniikasta.

Palaute tekniikan osalta varsinkin on ollut hyvää. Näyttää siltä, että kaikki osat on valittu kestävyyttä ja laatua silmällä pitäen.

Muutaman kuvan itse kerkesin näpätä itse tapahtumasta. Lisätietoa ja kuvia tapahtumasta löytyy www.tcccry.com

24.8.2007 - Cruising & Rocking 2007

24.8.2007 - Cruising & Rocking 2007

Paalupaikka Summer Meet 2007 aikaan Chargerista oli vaihdelaatikko rikki, joten täytyi tyytyä katsojan rooliin kuten edellisinäkin vuosina. Lisätietoa tapahtumasta löytyy www.paalupaikka.com

18.8.2007

Vaihdelaatikon asennus...

Kavereiden avustuksella laatikko nostettiin paikalleen ja asennuksen jälkeen suoritettiin tietysti koeajo.

Samaan aikaan todettiin myös nopeusmittari toimivaksi, vika oli ollut vain siinä, että nopeusmittarin vaijeri ei ollut kunnolla kiinni.

Kaikki vaikutti toimivan kuten pitikin. Charger oli siis jälleen ajossa.

17.8.2007

Vaihdelaatikko korjattu...

Tänään sain kuulla, että laatikko on kunnossa. Joten ei muuta kuin hakemaan laatikkoa.

Saatuani laatikon soittelin muutamille kavereille ja selvittelin milloin heillä olisi aikaa tulla auttamaan. Huomenna olisi aikaa, joten päätettiin homma tehdä silloin.

Siinähän jäi sopivasti tämä päivä aikaa puhdistella laatikon ulkokuorta. =) Tässä yksi kuva vaihdelaatikosta ennen takaisin asennusta.

17.8.2007 - Puhtoinen 999 vaihdelaatikko...

6.8.2007

Vaihdelaatikko katsomassa...

Vietyäni vaihdelaatikon korjaajalle hän soitti minulle ja kertoi mikä vaihdelaatikossa oli rikkoutunut. Etupannan kiinnike oli murtunut, hän oli jo tilannut kaikki tarvittavat varaosat laatikkoon.

Mielenkiinnosta kävin kuitenkin katsomassa purettua vaihdelaatikkoa. Valitettavasti kamera ei tullut mukaan sille reissulle joten kuvat jäi ottamatta.

23.7.2007

Vaihdelaatikko hajoaa...

Ensinmäinen ajamiseen vaikuttava rikkoutuminen tulee luultavasti osittain allekirjoittaneen osaamattomuuden puutteesta.

Onnistuin kadottamaan vaihdelaatikosta kakkosen. Paikallaan Chargerissa on 999 vaihdelaatikko, Turbo Actionin manuaali koneistolla ja shifterillä. Nyt täytyi turvautua paikallisiin alan harrastajiin, muutamien puhelinsoittojen jälkeen sain selvitettyä kuka laatikon voisi korjata.

Näin myös tapahtui, kaverin avustuksella tunkataan Chargeri ilmaan ja otetaan vaihdelaatikko pois. Yllätykseksi kaikki tämä tapahtui yhdessä illassa. Ei kyllä olisi tapahtunut jos yksin olisin joutunut sen tekemään.

Kuvassa näkyy kun Chargerista on ryövätty vaihdelaatikko.


31.7.2008 - Ryövätty Charger...

30.6.2007

Kesäkuista ajelua...

Kesäkuun keskityin täysillä ajamiseen. Kilometreistä ei ole tietoa koska nopeusmittari ei toiminut, mutta päivittäin liikenteessä olin.

Kesäkuu meni kaiken kaikkiaan hyvin. Katsastuksessa vaadittu pultti oli kiristetty ja valmistenumero stanssattu runkoon. Nyt vain odottelin renkaita, joiden saati oli erittäin heikkoa. Ruotsinpuolelta kuitenkin renkaat sain tilattua.