17.10.2012

Syksyistä pellittelyä...

Pitkästä pitkästä aikaa allekirjoittanutkin on Chargeria keretty tekemään sillain aikusten oikeesti, eli ihan useampana päivänä ja vielä ihan useampi tunti. Samppa siellä on ilman allekirjoittanutta kyllä käynyt tuusaamassa. Samppa on nyt pitänyt puikkoja käsissään ja pistänyt puikon heilumaan. Sillä tapaa ne hommat etenee. Valittettavaa on se, etten ole muistanut ottaa ennen kuvia juurikaan, joten nyt mennään lähinnä pelkästään jälkeen kuvilla.

Tallin vaihdon jälkeen huomattiin, että kyllä se pitää sittenkin käyttää pellillä. Eli pieniä epäpuhtauksia löytyi kitin alta sieltä täältä, lisäksi paikoitellen kittiä oli niin paljon, että Samppa totesi, että ne on hiottava pois ja peltejä oikaistava.

Peltejä on kopsuteltu, vedetty vetoniiteillä ja lisäksi kuumia on annettu hiilipuikolla sinkuneille pelleille. Aikaahan se vie, mutta kyllä siitä vielä valmista tulee.

Tässäpä heti muutama yleiskuva Chargerista tällä hetkellä.

6.10.2012 - Yleisilme kuskinpuolen kyljestä...

6.10.2012 - Havaittavissa kutisteli jälkiä...

6.10.2012 - Harmi ettei lähtö kohdasta tullut kuvaa otettua...

6.10.2012 - Kuskinpuolen takakylki näyttää hyvältä...

6.10.2012 - Yleiskuva kuskin A-pilarista ja ovesta...

6.10.2012 - Yleiskuva vänkärin A-pilarista ja ovesta...

Uusia osia. Tälläinen konepelti tosiaan tuli tontille. Konepelti osottautu vielä varsin hyvä kuntoiseksi ja lisäksi Super Bee hood insert on myös moitteettomassa kunnossa, vaikkakin paksujen maalikerrosten peittämä. Tarkoitus pelti ja insertti soodapuhaltaa. Taustalla näkyy myös timmit vanteet, saa nähdä päätyykö ne Chargerin alle... =)

Tarkempi silmäiset varmaan huomasivatkin tuon Super Bee hood insertin tuosta ylemmästä kuvasta.

6.10.2012 - Tuliaisia Ameriikasta, tuleva konepelti...
6.10.2012 - Kutistelun ja työstön jälkiä...
6.10.2012 - Kuskin puolelta...
6.10.2012 - Hyvä siitä tuli...
Vänkärin puolen etulokasuojan pää oli tehty kitistä. Lisäksi pelti oli niin pahoin vääntynyt, että sen oikaiseminen oli mahdotonta. Myöskään kulmaan tuleva lista ei istunut siihen tavalla eikä toisella. Joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi kulman uudelleen tekeminen. Yöllisen aivoriihen jälkeen Sampalla oli selvät visiot asiasta ja paikka pellit muodostui ja pian ne myös paikoille hitsattiin.

7.10.2012 - Uusi reunapala...
7.10.2012 - Uudelleen tehty lokasuojan nurkka 1...
7.10.2012 - Uudelleen tehty lokasuojan nurkka 2...
Nyt ei enään jäänyt väliä listan ja pellin väliin nimeksikkään. Lähtötilanteessa väliä oli kuitenkin toista senttiä.

7.10.2012 - Listakin istuu hyvin...
7.10.2012 - Työläinen Samppa ihailemassa työn jälkeä...
7.10.2012 - Hyvältä näyttää tältäkin puolelta...

Seuraavaksi ohjelmassa on vielä muutamien paikkojen oikaisua ja pikku paikan tekeminen. Hmm... tämän jälkeen taitaa alkaakin kitin leipominen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti