12.9.2010

Navat levyineen paikoilla...

No niin, sateinen Sunnuntai vierähti mukavasti tallissa värkätessä. Homma lähti sillä käyntiin, että nuo viimeksi paikoille laitetut alapallonivelet otin pois ja pistin uudet postissa tulleet paikoilleen. Oli nimittäin nuo ensinmäiset väärät. Toinen vaihtui heittämällä, mutta toisessa oli selvästi yksi ”väärä” kierre tai pikemminkin rengas joka edesauttoi, että se lähti väärille urille. Aikani sitä siinä väänsin, kunnes V-miehet takana antoi vinkkejä sen verran paljon, että niin se vain paikalleen lipsahti. Piti vähän kopauttaa sitä niin lähti menemään kierteille. Ainakin joillekkin kierteille. =)

Sitten homma jatkui olka-akseleiden asentamisella. Nyt kun oli oikean kokoiset alapallonivelet homma onnistui nopsasti. Sitten vain mutterit momenttiin ja sokat paikoilleen. Ja jälleen kerran oltiin pykälää lähempänä valmistumista. Muutama kuva olka-akseleista paikoillaan.


12.9.2010 – Kuskin olka-akseli...

12.9.2010 – Vänkärin olka-akselit...


Seuraavaksi kasattiin navat. Ei muuta kuin ohjeet käteen ja kasaamaan. Jari tuli myös vahtimaan ja avustamaan, etten rikkoisi mitään. Tuumasta toimeen ja kohta alkoi osat olla kohillaan. Pulttijako tarkastettiin puhelimitse Pepeltä. Myöhemmin vielä hakastiin vararengas joka helpotti pinnapulttien ja muiden pulttien momenttiin vääntämistä.


12.9.2010 – Pinnapulttien asennus meneillään...


Kun navat oli kasattu, laakerit rasvattu ja stefa prässätty oli aika pistää navat paikoilleen. Ja niinhän siinä kävi, että paikalleen ne meni. Sitä vähän mietittiin, että kuinkahan paljon kauempana olka-akselista tuo renkaan kiinnitys kohta on verrattuna alkuperäisiin napoihin. Äkkiseltä näytti, että uudet olisi hieman enemmän ulkona, mutta tämä selvenee myöhemmin tarkemmin. Nyt lisää kuvia kun navat paikoilla ja käytettiin myös rengasta hollilla. =)


12.9.2010 – Kuskin levy...

12.9.2010 – Vänkärin levy...

12.9.2010 – Vänkärin ratas...


Wilwoodin jarrut tuli ostettua liikkeestä nimeltä Hot Rods USA. Sieltä sain parhaan tarjouksen jarruista kun ne muutama vuosi sitten ostin. Levyt on 12.19 tuumaset, joten kaiken järjen mukaan pitäisi Chargerin pysähtyä aavistuksen verran paremmin. =)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti