13.3.2009

Moottorin puhdistus osa 1...

Homman aloitin sillä, että ensiksi rupesin irroittelemaan kaikkia apulaitteita koneesta irti. Kun en ollut täysin sata varma miten homma kannattaisi tehdä soitin Raiskulle ja kysyin muutaman tarkentavan kysymyksen. Hetken päästä Raisku tulikin pyörähtämään ja neuvoi mitä kannattaa ottaa huomioon, eipähän ainakaan mitään typeriä turhanpäiväisiä virheitä tullut tehtyä.

Pepekin muistutti ja varoitti, että nostajat pitää ottaa pois mikäli tarkoitus pyörittää konetta ympäri. Onneksi vielä Raiskukin siitä muistutti. Nyt on nostajat, työntösauvat ja muut vermeet nostettu kaappiin odottamaan kasausta. Kannattaisko nämä mahdollisesti pestä ja puhdistaa jotenkin ennen kasausta?



11.3.2009 - Nostajat varastoituna...



11.3.2009 - Työntösauvat ja keinuvivut varastoituna...


Tässä lähtökohta kuva siitä minkä näköisessä kunnossa toinen moottorin kylki oli.



9.3.2009 - Moottorin kylki lähtötilanteessa...

Tässä vertauskuva kun olen hetken kerennyt sitä puhdistaa, vielä pitää puhdistaa tarkemmin. Mutta tämä homma tuntuu olevan aika kevyttä verrattuna kopan puhdistamiseen.



13.3.2009 - Moottorin kylki välivaiheessa...

Tuulettaja, ohjaustehostajan pumppu, moottorin kiinnitys tassut ja vesipumppu on nyt irti. Sitten homma tössäsikin työkalun puutteeseen. Eli seuraavaksi pitäisi saada irroitettua dampperi jotta saisin kaikki osat kunnolla puhdistettua.

Tänään vielä tarkoitus käydä keskustelemassa mitä kopalle tullaan tekemään ja käyn katsomassa jos löytäisin sopivia työkaluja niin moottorin puhdistaminen pääse jatkumaan ensiviikolla.

Tässä on nyt tämän hetkinen tilanne.



13.3.2009 - Tilanne nyt...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti