30.11.2012

Erinäisiä peltiseppäilyjä...

No niin jos nyt olisi hetki aikaa päivitellä asioita tänne blogiin. Ajattelin luottaa jälleen vanhaan hyvään vaihtoehtoon ja pistää mahdollisimman paljon kuvia, ne kertoo aina enemmän mielestäni kuin sanat.

Kiitoksia myös kommenteista, otan oveen tehdystä paikasta kuvan jahka Chargeri on seuraavan kerran toisella puolen tallia. Samalla kertaa pitää mainostaa myös nuita Car Dolly rattaita. Eli tuollaiset pienet kärryt renkaiden alle joiden avulla voi autoa siirrellä haluamaansa suuntaan helposti. Pienessä talissa tämä auttaa värkkäilyjä paljon.

Seuraavana olikin ohjelmassa takaluukun korjaus. Tämä oli oikeastaan ainoa huono kohta joka autosta oli havaittavissa ennen pellille hiomista. Eli tästä oli kitit paukahtanut rikki. Tästäkään ei ole otettu ennen kuvaa, mutta ennen palasta tuli kuitenkin muutama kuva otettua. Samaan tyyliin oli etulokasuojakin korjattu. Nyt Samppa muovasi siihen uuden palan ja hitsuutteli sen paikoilleen.


Takaluukun korjauspala sisäpuolelta, uusi vs. vanha...

Takaluukun korjauspala ulkopuolelta, uusi vs. vanha...

Takaluukku auki...

Takaluukunpaikka heppailtu paikoilleen...

Takaluukunpaikka hitsattu paikoilleen...


Päätin myös, että koria tuhotaan hieman lisää. Onhan se jo kauttaaltaan vahvistehitsattu ja etu- ja takarunko yhdistetty palkilla. Joten päätin hävittää nuo ikävät saumat takalasin ja takaluukun välistä. Joku kai joskus väitti, että voi tulla liian jäykkä kori, että voi sitten ratketa jostakin, noh jos ratkee niin ratkekkoot, voipahan sit myydessä sanoa, että on tenkua niin paljon, että peltikin repee... =)

Kuskin puoleinen sauma hitsattu...

Vänkärin puoleinen sauma puhdistettu Dremellillä hitsausta varten...

Allekirjoittanut hitsaili sauman umpeen...


Kun huomasimme, että oven kulma kuskinpuolelta oli heikossa hapessa, päätimme käyttää auki myös vänkärin oven kulman. Siinäpä ei mitään suurempia murheita ollut, joten selvisimme puhdistamisella, pohjamaalaamisella ja leikatun osan takaisin hitsaamisella. Valmiista ovesta ei ole vielä kuvaa tullut otettua joten lisätään se samalla kertaa kun lisätään kuva tuosta kuskin oven kulmasta.

Vänkärin oven paikka maalattu...

Vänkärin oven kulma puhdistettuna...


Vaivihkaa oli myös tämä korjattu vänkärin etulokasuoja saanut peltiliimaa ihoonsa. Eli hitsatut ja kutistellut kohdat kaiken varalta tiukasti kittimäisin ottein suljettu peltiliimalla. Näin kaikki mahdolliset peltiin jääneet huokoset ovat varmasti tukossa. 2000-luvun tinaa siis... =)

Peltiliima levitetty ja kuivunut...

Peltiliima hivastu...

3 kommenttia:

  1. Hyvän näköistä jälkeä tulee.
    Hyvät joulut ja uudet vuodet sinne Perämeren perukoille täältä Kainuusta.

    -Mikko-

    VastaaPoista
  2. Tuon koriliiman kanssa kannattaa olla varovainen. Jos maalauksessa uunitatte autoa niin koriliima elää siinä pellin pinnassa erilailla kuin pelti itsessään,joten voi käydä että liimatut pinnat voivat peilailla. Kannattaa siis uunissa lämmittää varoen. Itse meinaan aikoinaan löin sivuvilkkujen paikat kiinni liimalla(siis vielä sinne pellin takapuolelle!) ja kyllä ne vähän alkoivat peilailemaan.Työn iloa!

    T:Ville

    VastaaPoista
  3. Aivan mahtava blogi tuli lukastua kokonaan läpi samalta istumalta mielenkiintoista luettavaa kun tuli kuukausi takaperin hommattua charger se -74

    VastaaPoista