Paljon on kerennyt tapahtua siinä mielessä, että osat mustapassivoinnista tuli takaisin jo aikaa sitten. Erittäin hienoa jälkeä onkin. Pultit on kuin uusia. Ei samoiksi pulteiksi kyllä tunnista. Muutenkin kaikki osat näyttävän näköisiä on. Osathan kävi Nakkilassa saakka mutkan, Reikko Oy:n käsittelyssä. Kiitokset sinne päin. ( http://www.reikko.com/ )
Osia tuli myös Rovaniemensuunnalta takaisin kotia. Siellä osia kävi taas sinipassivoinnissa. Hyvää jälkeä tuli sieltäkin. Tuskin on uusinakaan osat tältä näyttänyt. Tyytyväinen olen jälleen kerran. Sinipassivoinnit ja pulverimaalauksethan on Chargerin osille suorittanut Erplast ja Rova-Sinkki kiitokset myös sinne päin. ( http://www.erplast.fi/ ) Raiskulle kiitokset jälleen kerran kuljetusten järkkäämisestä.
Luultavasti olen yhteyksissä vielä molempiin yritykseen passivointi mielessä... =)
Voisi pistää vaikka 4.8.2008 otetun kuva vertailu kohdaksi uudelle kuvalle mustapassivoiduista osista. 8.4.2008 taas olen ottanut kuvan pestyistä ja hieman ruosteisista sivulasien kiinnitys raudoista.
4.8.2008 - Puhdistamattomia osia Chargerista...
22.2.2009 - Lähikuva mustapassivoiduista pulteista...
23.2.2009 - Mustapassivoitujen osien järjestely käynnissä...
8.4.2008 - Puhdistetut ja pestyt osat...
10.3.2009 - Kyseisiä osia sinipassivoituna... ( ...eihän näitä olis tarvinut, mutta samalla meni kun muutkin... mutta ompahan ne nyt kiva pistää paikalleen =)
Korin työstö on myös edistynyt. Elikkä Ripen ja porakoneiden avustuksella harjattiin teräsharjoilla hiekkapuhalletut pinnat puhtaiksi. Oli aika hermoja raastavaa hommaa sekin. Useamman päivän illat sitä sai käydä harjaamassa. Ripe on onneksi velkaa kuumailmapuhaltimen kun viimeksi meni sellaisen rikkomaan, niin en tunne kovinkaan suurta syyllisyyttä tästä viimeksi tapahtuneesta orjuuttamisesta... =)
Nyt Chargeri on myös siirretty edelleen eteenpäin tuotantolinjalla. Kauaksi minun turmelevista sormista. Ammattitaitoisemmat saa tehdä ne hommat joilla voisin itse pilata koko homman aikalailla helposti ja nopeasti. Kun ei minkäänlaista kokemusta peltitöistä ole. Paksuja rautoja vain hitsannut, ne ei yleensä paljoa vetele mutkille ja jos veteleekin niin ne voi aina suoristaa vaikka lekalla.
Kuljetuskin onnistui varsin näppärästi kun nyt oli tiedossa miten homma kannattaa tehdä. Vaikkakin korin suojaamisessa meni aikaa kun suojattiin se kuljetuksen ajaksi vedeltä ja suolalta. Koska nuo tiet oli kyseisenä päivänä kyllästetty veden ja suolan seoksella. Kiitokset kuljetus avusta Jarille ja Jesselle.
Seuraavaksi siis on ohjelmassa on moottorin puhdistamin maalauskuntoon. Lisäksi pitää käydä puhdistamassa etulokasuojat, konepelti, takaluukku ja hiekkapellit. Eiköhän siinä olekkin hommaa joksikin aikaa. Lisäksi tietysti Kalle alkaa käymään peltejä lävitse. Joten pitää muista käydä myös sieltä ottamassa kuvia ja häiritsemässä.
Toivottavasti tämä tietopaketti sammuttaa Chargeria kohtaan kasvaneen tiedonjanon. Olipahan kerrankin vähän enemmän kerrottavana.
Tänään homma jatkuu moottorin puhdistuksen merkeissä...
Aika hienoa jälkeä tuli,onhan sulla hiukan noissa vielä kasaamista edessä.-sami-
VastaaPoistaEn ole vielä alkanut miettimään kasaamista... en tiedä sitten pitäisikö. Mutta ainakin nyt näit ettei sinunkaan apu mennyt hukkaan, tai noh eihän sitä vielä tiedä... =)
VastaaPoista